Ford Consul Cortina Mark 1 De Luxe.



De auto is afgeleverd in Zwitserland op 22 juli 1963, althans dat is de datum die op het Verzollungsausweis van de Schweizerische Zollverwaltung in Basel staat. In 1997 is de auto naar Nederland gekomen en op 4 december is er het kenteken DR-44-61 voor afgegeven.
Op 12 februari 2010 heb ik de auto gekocht bij Garage De L'Est in Vlaardingen.

 
Status van de auto bij aanschaf.
 
  De lak is in goede staat, hier en daar een beschadiging die met een lakstift is gerepareerd. Op de motorkap zit een klein deukje. De letters Consul in de badge op de motorkap zijn niet meer goed leesbaar. De rubbers van de knipperlichten zijn vergaan. De spiegel is beschadigd en moeilijk draaibaar. De kentekenplaat voorop de bumper zit niet netjes gemonteerd. Achterop de linker wing zit een klein roestplekje.

Het interieur is nog origineel en ziet er goed uit alhoewel wel aangetast door de tand des tijds. Enkele van de chromen lijstjes op de deurpanelen zijn beschadigd. De deurpanelen zelf zijn verkleurd. De randen bij de deuren zijn versleten (dit is een soort stoffen rand). De radio heeft geen ontvangst vermoedelijk doordat er geen antenne aan zit. Er zitten twee kleine deukjes in het aluminium front van het handschoenenkastje. Van de pookstang is het verf deels af en de bevestiging van het rubber op de bodem is beschadigd en roestig. Hetzelfde geldt voor de handrem. Het instrumentenpaneel is goed en netjes, de meters werken en verlichting daarvan ook. De binnenverlichting werkt niet en het kapje is kapot. Het hemeltje is onbeschadigd en ziet er uit als nieuw. De achterbank ziet er goed uit.

De auto heeft bij aflevering een controlebeurt gehad, de cilinders van het remsysteem en koppelingsysteem zijn vervangen alsmede de accu. De remmen zijn los geweest en gereviseerd. De auto rijdt goed en zonder problemen.
 

 Vervolg ==> Cortina